Waar je een paar jaar geleden nog niet veel hoorde over automatisering, is het vandaag de dag een begrip wat niet meer weg te denken is. AI en ChatGPT zijn hierbij veelgenoemde begrippen. In deze blog lees je meer over ChatGPT en laten we je zien hoe je dit kan toepassen in het bedrijfsleven.
Artificial intelligence is een ontwikkeling waarbij er computersystemen en algoritmes worden gecreëerd die in staat zijn om taken uit te voeren die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen. Inmiddels kan AI al leren, redeneren, problemen oplossen, spraak herkennen en nog veel meer. Het grootste voordeel van AI is dat er tijd over blijft, omdat AI taken uit handen neemt hou jij meer tijd over voor andere zaken. Er zijn veel verschillende toepassingen van AI, denk hierbij aan zoekmachines, virtuele assistenten, chatbots, etc.
Een chatbot wat het laatste jaar enorm in populariteit is gegroeid, is ChatGPT. Deze vorm van AI wordt in het normale leven en in het bedrijfsleven steeds vaker gebruikt. Wij nemen je mee in de wereld van ChatGPT.
Bij veel bedrijven wordt ChatGPT ingezet als content creatie tool. Hierbij helpt ChatGPT bij het schrijven van de content voor bijvoorbeeld blogs, social media, etc. Maar ChatGPT is tot veel meer in staat dan alleen simpele teksten schrijven.
Zo kan ChatGPT marktonderzoek voor je uitvoeren, kan het je klantenservice ondersteunen, kan je je teksten laten optimaliseren op SEO-gebied, kan je een concurrentieanalyse uit laten voeren, kan je inspiratie opvragen en kan het teksten, strategieën, etc. personaliseren.
Binnen het bedrijfsleven speelt de marketing een belangrijke rol. En binnen de marketing wordt e-mailmarketing steeds vaker toegepast. Met ons CRM-pakket Act!, kan jij je e-mailmarketing gemakkelijk een boost geven met behulp van onze Marketing Automation. Laten we samen kijken hoe je ChatGPT kan inzetten bij het opstellen van een campagne in AMA.
Je bent een marketeer bij een bedrijf en je bent bezig met het schrijven van de maandelijkse nieuwsbrief voor je klanten, maar je hebt geen inspiratie. Hiervoor kan je bijvoorbeeld aan ChatGPT vragen welke onderwerpen relevant zijn bij jouw bedrijf/product/dienst.
Om een campagne op te stellen is het verstandig om vooraf doelstellingen te bepalen. Hierbij kan je bijvoorbeeld aan ChatGPT vragen om met mogelijke doelstellingen te komen. Ook kan je ervoor kiezen om de doelstelling die je al gemaakt hebt door ChatGPT SMART te laten formuleren.
Om te bepalen wie de e-mail moet ontvangen, moet je de doelgroep segmenteren. Hiervoor kan je gebruik maken van eerdere campagnes, als je bijvoorbeeld dezelfde groep wil benaderen. Maar je kan er ook voor kiezen om een rapport van eerdere campagne aan ChatGPT te geven en hierbij te vragen welke klanten je het best kan benaderen.
Het creëren van content kan veel van je tijd vragen. Hier kan je ChatGPT wederom inzetten om tijd te besparen. Bij het creëren van content zou je de volgende dingen aan ChatGPT vragen:
Dit zijn enkele voorbeelden van wat je zou kunnen vragen aan ChatGPT. Door ChatGPT te vragen om met ideeën en content te komen kan jij deze sneller uitwerken en verwerken in AMA. Doordat je minder tijd nodig hebt om zelf ideeën te bedenken hou je meer tijd over voor je andere werkzaamheden.
Met Act! Marketing Automation kan je ervoor kiezen om de mail die je in AMA hebt gemaakt naar jezelf te sturen voordat je hem naar je klanten stuurt. Deze mail kan je aan ChatGPT voorleggen en vragen om de tekst voor je te optimaliseren. Daarnaast kan je aan ChatGPT vragen om een A/B-test voor je uit te voeren op het moment dat je twee versies hebt gemaakt.
Als de campagne is afgelopen en je alle gegevens hebt verzameld in een rapportage, kan je aan ChatGPT vragen om deze gegevens te analyseren. Op basis van de analyse die ChatGPT heeft gemaakt kan je inzichten opdoen voor een volgende nieuwsbrief en kan je je volgende campagne nog beter maken.
Zoals je hierboven dus hebt kunnen zien, kan ChatGPT je helpen om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Met Act! Marketing Automation kan je steeds gemakkelijker e-mails schrijven voor je klanten en behaal je steeds betere resultaten. Én het grootste voordeel van AMA en ChatGPT: je bespaart tijd aangezien ChatGPT werk van je overneemt.
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.