Tegenwoordig zijn mensen veel online en is contact opnemen met een bedrijf makkelijker dan ooit. Dit zorgt ervoor dat je veel gegevens kan verzamelen van je bestaande en potentiële klanten, een CRM-systeem kan hierbij goed van pas komen. Maar eerst: wat is een CRM-systeem en een voorbeeld van een CRM-pakket.
Een CRM-systeem is een softwaretoepassing die bedrijven gebruiken om de relaties en interactie met bestaande en potentiële klanten te beheren. CRM-pakketten zijn ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij het organiseren, automatiseren en synchroniseren van verkoop, marketing, klantenservice en technische zaken.
Enkele kernactiviteiten van een CRM-pakket zijn onder andere:
Een CRM-systeem maakt het mogelijk om alle informatie van je klanten op een centrale plek te verzamelen. Op die manier heb je de contactgegevens, communicatiegeschiedenis, aankoopgeschiedenis en voorkeuren van je klanten direct bij de hand als hij/zij contact opneemt en kan je hen ook gerichter helper.
CRM-systemen zorgen ook voor een verbeterde efficiëntie van de verkoopteams. Salesteams kunnen namelijk eenvoudig samenwerken en kunnen altijd en overal bij de benodigde gegevens om hun klanten optimaal te ondersteunen. Daarnaast kunnen ze eenvoudig inzien wat hun collega’s al voor acties hebben uitgevoerd bij de (potentiële) klant. Op deze manier hebben ze alle handvaten om een nieuwe deal binnen te halen.
Met een CRM-systeem kan je gerichte marketingcampagnes uitvoeren op basis van je verzamelde klantgegevens, kan je leads efficiënt beheren met behulp van automatisering van follow-ups en nurturing en je kan de marketingeffectiviteit verbeteren dankzij uitgebreide analyses en rapportages. Door je marketingactiviteiten te personaliseren verbeter en versterk je de relatie met je klanten door in te spelen op hun behoeften en voorkeuren.
De klantenservice komt veelvoudig (telefonisch) met klanten in contact. Soms kan het dan lastig zijn om de vraag goed te begrijpen, omdat een collega hier eerder al mee bezig is geweest. Daarom kan het lastig zijn om je hierin te mengen aangezien je niet weet welke acties al zijn uitgevoerd. Maar, dankzij een CRM-systeem heb je alle benodigde informatie bij de hand en heb je direct inzicht in de geschiedenis van de desbetreffende klant.
Veel CRM-systemen bieden uitgebreide rapporten en analyses op basis van de klantgegevens en interacties. Deze gegevens kunnen interessante inzichten bieden, die kunnen helpen bij besluitvorming en strategieontwikkeling.
Nu we weten wat een CRM-systeem is, wil je wellicht ook een voorbeeld van een goed CRM-pakket. Act! is een van de vele CRM-systemen in de wereld, maar wat maakt dit CRM-systeem uniek? Act! is de ideale keuze voor kleine- en middelgrote bedrijven die hun producten en diensten beter op de markt willen zetten, meer willen verkopen en duurzame klantrelaties willen creëren.
Met Act! CRM is het mogelijk om het programma zo in te richten dat het perfect aansluit bij de specifieke behoeften van jouw onderneming. Hieronder bespreken we enkele functies van Act! die kunnen bijdragen aan de optimalisatie van jouw bedrijfsprocessen:
Naast deze vier kernfuncties, biedt Act! nog een tal van andere mogelijkheden een voordelen. Ben je benieuwd geworden wat Act! CRM voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.