Innoveren en met de tijd mee gaan is voor moderne bedrijven van cruciaal belang. Bedrijven moeten efficiënter werken en gegevens op de juiste manier beheren om te kunnen blijven groeien. Dit is waar Act! CRM en de boekhouding hun krachten met elkaar bundelen. In deze blog laten we zien op welke manier Act! CRM kan bijdragen aan jouw boekhouding.
Act! is een CRM-software (Customer Relationship Management) dat mkb-bedrijven in staat stelt om beter te vermarkten, meer te verkopen en klanten voor het leven te creëren. Een aantal kernfuncties van Act! zijn:
De boekhouding doen is vaak een tijdrovende klus. CRM en boekhouden kunnen goed gecombineerd worden omdat het beide essentiële aspecten zijn van de zakelijke kant van een bedrijf. In een CRM-systeem worden alle klantgegevens opgeslagen, bijgewerkt en georganiseerd. Het bevat dus onder andere de klantinteracties, aankoopgeschiedenis en communicatiegeschiedenis. Zodra je een CRM-systeem integreert met je boekhouding, kan je alle financiële gegevens zonder problemen koppelen aan de klantprofielen in je CRM-programma. Dit betekent dus dat je niet langer hoeft te zoeken naar informatie op verschillende plekken, maar dat je alles overzichtelijk op één plek hebt staan.
Naast dat je alle gegevens op één locatie hebt, brengt de combinatie van CRM en boekhouden nog meer voordelen met zich mee:
Een goed CRM-systeem zoals Act! helpt je om alle klantgegevens op één centrale locatie te beheren. Door deze gegevens te combineren met de boekhoudgegevens krijg je een duidelijk beeld van je klanten. Dit stelt je in staat om je klanten beter te begrijpen en hen persoonlijker te benaderen. Je kan namelijk zien welke producten of diensten ze hebben afgenomen en je kan hun aankoopgeschiedenis analyseren. Dit kan waardevolle inzichten opleveren die je vervolgens weer in kan zetten voor gerichte marketingcampagnes.
Door de integratie van boekhouding met CRM kan je gemakkelijk financiële gegevens analyseren en synchroniseren. Je hebt namelijk realtime toegang tot je financiële overzichten, facturen en betaling statussen. Dit zorgt ervoor dat je beter in staat bent om je cashflows te beheren en je boekhoudprocessen te stroomlijnen. Daarnaast kan je gemakkelijk facturen genereren en automatische herinneringen sturen voor openstaande betalingen.
Dankzij de combinatie van CRM en boekhouding kan je krachtige rapporten en analyses genereren. Je kan trends en ontwikkelingen in je verkoop en financiën identificeren en voorspellende analyses uitvoeren om toekomstige beslissingen te ondersteunen. Daarnaast kan je op basis van deze gegevens vroegtijdig ingrijpen op het moment dat er een daling in de financiële middelen zichtbaar is.
Je klantenserviceteam heeft dankzij de integratie van CRM en boekhouding toegang tot alle relevante klantinformatie. Dit stelt de klantenservice in staat om snel en efficiënt te reageren op vragen en problemen. Klanten zullen de snelle service waarderen, wat kan leiden tot klantloyaliteit en positieve mond-tot-mondreclame.
Act! CRM biedt verschillende integraties aan met boekhoudprogramma’s zoals:
Met de SnelStart Connect integratie kan je gemakkelijk de boekhouding die je bij Snelstart beheert koppelen aan Act! CRM. Dit zorgt ervoor dat je gemakkelijk bij de gegevens van je klanten en leveranciers kan in beide omgevingen. Via Act! CRM heb je een duidelijk overzicht van de factuurgeschiedenis per relatie en kan je via SnelStart je verkoopkansen omzetten in orders.
Met de Exact Online-integratie kan je je Act! database koppelen aan je boekhouding in Exact Online. Zodra je een persoon of bedrijf hebt geregistreerd in Act! kan er automatisch een relatie aangemaakt worden in Exact Online. Andersom geldt dit ook, zodra de relatie in Exact Online namelijk aan bepaalde criteria voldoet, wordt deze relatie automatisch ook in Act! aangemaakt. Dankzij deze integratie hoef je geen gegevens niet meer handmatig over te zetten naar een ander programma en worden fouten voorkomen.
FreshBooks kan je dagelijkse boekhoudactiviteiten automatiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het maken van facturen, betalingsacceptaties, uitgavenregistraties of het maken van financiële rapportages. Met behulp van het Zapier-platform kan je eenvoudig je Act! integreren met je FreshBooks omgeving. Dit zorgt ervoor dat je gemakkelijk nieuwe FreshBooks contacten toe kan voegen op het moment dat je een nieuw contact aanmaakt in Act! CRM.
QuickBooks Online is een boekhoudsoftware pakket dat voornamelijk gericht is op het MKB en biedt boekhoudapplicaties om je betalingen te beheren. Doordat QuickBooks Online vanuit de cloud werkt heb je vanaf ieder apparaat toegang en beschik je altijd over up-to-date data. Met behulp van het Zapier-platform kan je eenvoudig je Act! integreren met je QuickBooks Online-omgeving. Voeg gemakkelijk nieuwe QuickBooks Online contacten toe bij het aanmaken van een Act! CRM contact.
Benieuwd geworden naar de krachtige combinatie van CRM en boekhouden? Neem dan nu contact met ons op.
Boost jouw bedrijfsprocessen met Act! CRM en Marketing Automation.
Probeer gratis©2023 TendenZ BV
All rights reserved. Act!, and the Act! product and service names mentioned herein are registered trademarks or trademarks of ACT! LLC, or its affiliated entities. All other trademarks are property of their respective owners.